خودمونو دوست داشته باشیم
تجربه ها و خاطرات من

چهار شنبه 12 تير 1392
ن : کامی

خودمونو دوست داشته باشیم

به نام خدا

ما عزیزترین دارایی مون چیه؟ برای جواب دادن به این سوال کمی فکر کنید به این نتیجه میرسید که ما خودمون مهمترین و عزیزترین چیزی هستیم که داریم. قبل از هر برنامه ریزی و قبل از انجام هر کاری باید به خودمون ارزش بدیم و به اصطلاح به خودمون برسیم و حسابی به خودمون ارزش بدیم و دوسش داشته باشیم.

توی این موضوع یک مثالی از داستانهای مولوی میشه زد: یک نفری زیر سایه ی درخت خوابیده بود که یه رهگذر بیدارش میکنه و بیچاره رو بدون هیچ توضیحی وادار به دویدنشو کرد . رهگذر اینو مجبور به ژیاده روی طولانی توی تژه و اینور اونور کرد توی این مدت هم این بیچاره همش به رهگذره فحش میداد و میگفت منو چرا از خواب نازم کردی فلان فلان شده تا که آخر سر ، رهگذره این بدبخت رو مجبور به خوردن میوه های پلاسیده ای که از درخت افتاده بود کرد که تا اینا رو خورد یه مار از دهن این میاد بیرون و رهگذره بهش توضیح میده که وقتی خواب بودی یه مار رفت تو دهنت و شکمت . مرد وقتی ماجرا رو فهمید از رهگذر تشکر کرد . معنی دوست داشتن اینه . مرد تمام مدت فکر میکرد این سختی ها از روی کینه و عداوته ولی وقتی به مقصد رسیدن از این همه سختی تشکر کرد.

پس ما هم باید به معنای واقعی خودمونو دوست داشته باشیم . اینکه هرموقع هرچی که دلمون خواست رو مهیا کنیم بعد بگیم من خودمو دوست دارم اشتباهه درواقع با خودت دشمنی میکنی .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: موفقیت, موفقیّت, تلاش, جملات انگیزه بخش, ,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جرف دل جوون 20 ساله و آدرس kami45.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.